Suzuki ATV Forum banner

OEM vs. Rynek wtórny vs. Chiński (Gaźniki)

18K views 13 replies 6 participants last post by  John1960  
#1 ·
To pytanie jest często zadawane na tym forum. Przeglądając dzisiejsze wątki, natknąłem się na kolejne pytanie związane z gaźnikiem. A najczęstszym pytaniem dotyczącym gaźnika, na które natrafiamy, jest to: „Kupiłem gaźnik zastępczy, ale wciąż nie mogę sprawić, by mój motocykl dobrze działał”. Cóż, odpowiedź tkwi w rodzaju gaźnika, na jaki został on wymieniony. Większość ludzi uważa, że ​​zwykła wymiana gaźników na dowolny zamiennik lub tani chiński odpowiednik będzie działać tak samo dobrze jak gaźnik OEM. W rzeczywistości nie może to być dalsze od prawdy.

Gaźniki OEM/zamienniki/tanie chińskie były gorącym tematem dyskusji na tym forum przez lata. Udowodniono, że gaźniki OEM, zwłaszcza w quadach Suzuki, są właściwym rozwiązaniem. Dzieje się tak dlatego, że gaźniki z rynku wtórnego/tanie chińskie są niezwykle trudne do prawidłowego ustawienia i dlatego powodują więcej problemów, niż są warte. Ale czy gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński może faktycznie działać...? Cóż, tak, ale ich wskaźnik sukcesu jest znikomy. Ale bardzo niewielu ludzi faktycznie ustawia je prawidłowo. Właściwie prawie wszyscy, których spotkałem, nie potrafią ich w ogóle lub tylko częściowo wyregulować.

Dzieje się tak dlatego, że quady Suzuki są znane z tego, że są wybredne, jeśli chodzi o gaźniki. Często nie działają dobrze na niczym innym niż OEM. Dlaczego tak jest, kto wie. Ale gaźniki Minuni są również specyficzne dla każdego modelu Suzuki. Zostały zaprojektowane fabrycznie do pracy z tymi fabrycznymi gaźnikami. I niestety nie wszystkie gaźniki są takie same. Przejścia w gaźniku z rynku wtórnego lub tanim chińskim mogą się nieznacznie różnić, mimo że wizualnie wyglądają tak samo dla oka. Ponadto mogą występować różne drobne rozbieżności między gaźnikami OEM a gaźnikami z rynku wtórnego/chińskimi.

Ostatecznie zawsze najlepiej jest ponownie użyć oryginalnego gaźnika OEM, jeśli to możliwe. Pozwoli to uniknąć bólu głowy związanego z godzinami prób ustawienia go prawidłowo. Nie potrafię powiedzieć, ile razy widziałem niezliczone osoby zmagające się z gaźnikami z rynku wtórnego/tanimi chińskimi. Szczerze mówiąc, nie jest to warte ani wysiłku, ani pogorszenia.

Czy gaźniki z rynku wtórnego lub tanie chińskie mogą w ogóle działać...? Absolutnie, ale być może w przypadku innych marek i modeli quadów, które nie są Suzuki.

Zatem, jeśli to możliwe, używaj gaźnika OEM. Nie wrzucaj go do pudełka, ponieważ jest wybredny, lub po prostu łatwiej jest go wymienić, niż wyczyścić i odbudować. Zaufaj mi, po prostu marnujesz pieniądze i zapraszasz ogromny ból głowy, próbując idealnie go dostroić. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze dokładne wyczyszczenie gaźnika OEM, a następnie odbudowa, jeśli to możliwe, zamiast wymiany.

A najlepszą metodą czyszczenia gaźnika jest czyszczenie ultradźwiękowe. Zatem stosuj tę technikę zawsze, gdy to możliwe, ponieważ czyści najlepiej. Ale dla tych z Was, którzy chcą zająć się czyszczeniem własnego gaźnika, ale nie mają myjki ultradźwiękowej lub nie mają pieniędzy na czyszczenie ultradźwiękowe za granicą. Cóż, istnieje alternatywna metoda wykorzystująca sok z cytryny. Tak, dobrze czytasz, napisałem sok z cytryny. Zamieszczę link na końcu tego posta dla tych z Was, którzy chcą wypróbować ten domowy napar do gaźnika.

Na koniec, odbudowa gaźnika. Na tym etapie wysokiej jakości zestaw do odbudowy gaźnika robi całą różnicę. Nie oszczędzaj więc w tym obszarze. Kupowanie tanich zestawów często powoduje problemy z czasem i albo pozostawia Cię w potrzebie, albo zmusza do częstego wyjmowania gaźnika, aby znaleźć winowajcę. A tego nikt nie chce. Dlatego do zestawów gorąco polecam zestawy gaźników „Shindy”. To lub zestawy odbudowy OEM byłyby również dobrym wyborem. Ostatecznie płacisz trochę więcej, ale jest to tego warte. Dobra stara fraza „dostajesz to, za co płacisz” naprawdę ma tu zastosowanie.

To właśnie należy się spodziewać, używając zamienników w porównaniu z tanimi chińskimi w porównaniu z OEM. Właściwy gaźnik może zrobić całą różnicę. A dla tych z Was, którym udało się uruchomić gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński. Cóż, gratulacje, gratuluję wam. Jesteście w mniejszości, której się to udało. ✌🏼
 
#2 ·
To pytanie jest często zadawane na tym forum. Przeglądając dzisiejsze wątki, natknąłem się na kolejne pytanie związane z gaźnikiem. Najczęstszym pytaniem dotyczącym gaźnika, na które natrafiamy, jest: „Kupiłem gaźnik zastępczy, ale nadal nie mogę sprawić, żeby mój motocykl działał prawidłowo”. Cóż, odpowiedź tkwi w rodzaju gaźnika, który został wymieniony. Większość ludzi uważa, że ​​zwykła wymiana gaźników na dowolny gaźnik z rynku wtórnego lub taniego chińskiego podróbki będzie działać tak samo dobrze jak gaźnik OEM. W rzeczywistości nie może to być dalsze od prawdy.

Gaźniki OEM/z rynku wtórnego/tanie chińskie były gorącym tematem dyskusji na tym forum przez lata. Udowodniono, że gaźniki OEM, zwłaszcza w quadach Suzuki, są najlepszym rozwiązaniem. Dzieje się tak dlatego, że gaźniki z rynku wtórnego/tanie chińskie są niezwykle trudne do prawidłowego ustawienia i dlatego powodują więcej problemów, niż są warte. Ale czy gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński może faktycznie działać..? Cóż, tak, ale ich wskaźnik sukcesu jest znikomy. Ale bardzo niewielu ludzi faktycznie potrafi je odpowiednio dostroić. Właściwie prawie wszyscy, których spotkałem, nie potrafią ich w ogóle dostroić lub tylko częściowo.

Dzieje się tak dlatego, że quady Suzuki są notorycznie znane z tego, że są wybredne, jeśli chodzi o gaźniki. Często nie działają prawidłowo na niczym innym niż OEM. Dlaczego tak jest, kto wie. Ale gaźniki Minuni są również specyficzne dla każdego modelu Suzuki. Zostały zaprojektowane fabrycznie do pracy z tymi fabrycznymi gaźnikami. I niestety nie wszystkie gaźniki są takie same. Przejścia w gaźniku z rynku wtórnego lub tanim chińskim mogą się nieznacznie różnić, mimo że wizualnie wyglądają tak samo dla nieuzbrojonego oka. Ponadto mogą występować różne drobne rozbieżności między OEM a gaźnikami z rynku wtórnego/chińskimi.

Ostatecznie zawsze najlepiej jest ponownie użyć oryginalnego gaźnika OEM, jeśli to możliwe. Pozwala to zaoszczędzić kłopotów z walką przez wiele godzin, próbując ustawić go prawidłowo. Nie potrafię zliczyć, ile razy widziałem niezliczoną ilość osób zmagających się z gaźnikami z rynku wtórnego/tanimi chińskimi. Szczerze mówiąc, nie jest to warte zachodu ani irytacji. Czy gaźniki z rynku wtórnego lub tanie chińskie mogą w ogóle działać..? Absolutnie, ale może w innych markach i modelach quadów, które nie są Suzuki.

Zatem, jeśli to możliwe, używaj gaźnika OEM. Nie wrzucaj go do pudełka, ponieważ jest wybredny lub po prostu łatwiej go wymienić, niż po prostu wyczyścić i odbudować. Zaufaj mi, po prostu marnujesz pieniądze i zapraszasz ogromny ból głowy, próbując go idealnie dostroić. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze dokładne wyczyszczenie gaźnika OEM, a następnie odbudowa, jeśli to możliwe, zamiast wymiany.

A najlepszą metodą czyszczenia gaźnika jest czyszczenie ultradźwiękowe. Zatem wybierz tę technikę, jeśli to możliwe, ponieważ czyści najlepiej. Ale dla tych z was, którzy chcą zająć się czyszczeniem gaźnika, ale nie mają czyszczarki ultradźwiękowej lub nie mają pieniędzy na czyszczenie ultradźwiękowe za granicą. Cóż, istnieje alternatywna metoda wykorzystująca sok z cytryny. Tak, dobrze przeczytałeś, napisałem sok z cytryny. Zamieszczę link na końcu tego posta dla tych z was, którzy chcą wypróbować ten domowy napar do gaźnika.

Teraz na koniec, odbudowa gaźnika. Na tym etapie posiadanie dobrej jakości zestawu do odbudowy gaźnika robi ogromną różnicę. Więc nie oszczędzaj w tej dziedzinie. Kupowanie tanich zestawów często nie powoduje problemów z czasem i albo pozostawia cię w potrzebie, albo zmusza do częstego wyciągania gaźnika, aby znaleźć winowajcę. A tego nikt nie chce. Dlatego do zestawów gorąco polecam zestawy gaźników „Shindy”. To lub zestawy do odbudowy OEM byłyby również dobrym wyborem. Kończysz płacąc trochę więcej, ale jest to tego warte. Dobra stara fraza „dostajesz to, za co płacisz” naprawdę ma tu zastosowanie.

Tak więc, czego się spodziewać, używając rynku wtórnego w porównaniu z tanim chińskim w porównaniu z OEM. Właściwy gaźnik może zrobić różnicę. A dla tych z was, którym udało się uruchomić gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński. Cóż, gratulacje, oklaskuję was. Jesteście w mniejszości, która potrafiła to zrobić. ✌🏼
AJL mówi prawdę. On i ja odpowiedzieliśmy na DZIESIĄTKI, być może setki pytań dotyczących podróbek, gaźników zamiennych. Wielu członków szuka łatwego wyjścia. Z wielu powodów czują się zmuszeni do zakupu gaźnika z rynku wtórnego. Albo kupili ATV bez gaźnika i nie mogą znaleźć jednostki OE, OE jest „zbyt drogie” lub OE jest niedostępne. To samo dotyczy kogoś z gaźnikiem wymagającym pełnego czyszczenia i odbudowy. Ludzie po prostu myślą, że łatwiej jest zacząć od nowego gaźnika zamiast przeprowadzać właściwą odbudowę.

Pamiętajcie o tym….. NIC taniego nie będzie działać tak dobrze jak wasz fabryczny gaźnik. Niektórzy ludzie się z tym kłócą i czasami mają rację, gdy wymieniają już uszkodzony gaźnik OE na podróbkę. Porównują podróbkę z OE, która działała słabo z powodu problemów. To kwestia stopnia. Jednostki OE działają lepiej.

Jeśli chcesz zrozumieć mechanikę, dlaczego jednostka fabryczna / OE działa lepiej, czytaj dalej.

Gaźniki to precyzyjne urządzenia. Są zaprojektowane i zbudowane zgodnie z wysokimi standardami i mają wąskie tolerancje. Przejścia są małe i wymagają tych standardów. Potrzeba ta staje się bardzo widoczna, gdy weźmie się pod uwagę środowisko ATV.

Podajemy nasze maszyny zmianom termicznym, wysokości, zmiennym ciśnieniom barometrycznym i zmianom obrotów wraz z szybkim ruchem, niestabilną i odchyloną pracą, ostrym hamowaniem, nierównościami i zakrętami. Nie zapominajmy o kwestiach środowiskowych, takich jak kurz, mgła, deszcz i śnieg. Zastanów się, że ten sam gaźnik, w tej samej maszynie może działać na poziomie morza, kiedy został sprzedany do użytku tutaj, gdzie mieszkam w Nowym Jorku, a inny członek może jeździć na wysokości ponad 10 tys. stóp. Lata temu samochody z gaźnikami były sprzedawane z uwzględnieniem wysokości. Teraz, dzięki zastosowaniu wtrysku paliwa, twój ECU bierze pod uwagę te dynamiki i kompensuje je. Gaźniki stały się dinozaurami dziesięciolecia temu w samochodach i ciężarówkach. Małe silniki nadal z nich korzystają i filozofia wymiany pozostaje. Idź OE.

Dodatkiem do wspomnianych rozważań jest pytanie, jak i gdzie zbudowany jest gaźnik podróbki. Większość tanich gaźników z rynku wtórnego jest budowana przez tych samych ludzi, których towary zalewają półki sprzedawców detalicznych, takich jak Dollar Stores i Walmart. Więc odsuń na chwilę tę cebulę….. Ten sam pracownik, który zbudował twój gaźnik podróbki, budował klapki, które rozpadały się, gdy dziecko twojego sąsiada biegło ulicą i obtarło sobie kolano. Jeśli chodzi o lokalizacje geograficzne, Chiny, Tajwan i Hongkong są masowymi producentami podróbek. Są mistrzami inżynierii odwrotnej, taniej siły roboczej, niskiej jakości i wysokich wskaźników wad. Moja połączona kariera w ciągu ostatnich kilku dekad dała mi bardzo unikalną perspektywę na ten temat. Zarządzałem w branży motoryzacyjnej od dziesięcioleci i obecnie zarządzam Działem Jakości w środowisku ISO 9000 i IPC-A-610. Zasadniczo jesteśmy ludźmi, którzy przez cały dzień patrzą pod mikroskopy i obsługują sprzęt testowy, aby sprawdzić napływ towarów, które docierają z zagranicy. Zaufaj mi, skrzywiłbyś się.

Jeśli nie chcesz wierzyć temu, co mówią AJL719 lub ja, zachęcamy do zachowania starego gaźnika po naciśnięciu przycisku „kup teraz” na podróbce. Po prostu włóż go do pudełka i napisz na nim „zachowaj, nie wyrzucaj”. Jeśli jesteś jednym z 10%, którym udało się odnieść ograniczony sukces z gaźnikiem podróbki, umieść swój stary na EBay i sprzedaj go komuś mądrzejszemu od ciebie, kto rozumie potrzebę jakości OE.
 
#3 ·
Całkowicie się zgadzam. Niedawno kupiłem 97' 300 za 300 dolarów. Facet zamontował chiński gaźnik. Nie mógł go uruchomić. Myślał, że to "wyprzedzenie zapłonu". Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem, było spryskanie go odrobiną płynu rozruchowego i pociągnięcie za sznurek. Ryknął do życia. Byłem zdołowany, ponieważ rozebrał stary gaźnik i brakowało kilku części. Okazało się, że problemem była membrana w kraniku paliwa w zbiorniku. Przełączyłem go na PRI i zaczął płynąć. Musiałem trochę rozwiercić mocowanie linki przepustnicy w gaźniku i zablokować wąż podciśnieniowy w kraniku. Ludzie są zdezorientowani, ponieważ chińskie gaźniki mają tylko jeden port podciśnienia. Wyregulowałem gaźnik i działa świetnie. Czuję się szczęśliwy.
 
#5 ·
Doceniam informacje. Użyłem 50/50 białego octu i wody jako roztworu czyszczącego. Używam szklanej miski, aby pomieścić gaźnik i obficie pokrywam go roztworem. Wkładam go do kuchenki mikrofalowej i uruchamiam na wysokim poziomie i gotuję gaźnik przez 10 minut. Tak długo, jak gaźnik jest całkowicie zakryty, nie będziesz miał żadnych problemów, a gaźnik wyjdzie całkowicie czysty. Myślę, że można to nazwać leśnym urządzeniem do czyszczenia ultradźwiękowego. Dobrze wiedzieć o błyszczących zestawach gaźników. To może być projekt konserwacji w niedalekiej przyszłości. Czasami mój motocykl pracuje na biegu jałowym jak mistrz, a innym razem gaśnie po krótkim czasie pracy na biegu jałowym.
 
#6 ·
Niestety, nie wszystkie gaźniki OEM można przebudować. Kupiłem dobrze wyglądający ATV Suzuki z 1990 roku, ale ktoś był przede mną przy gaźniku i główna dysza po prostu obraca się w rurce. Będę musiał odciąć rurkę i wyjąć ją, aby wyjąć dyszę, co całkowicie zrujnuje gaźnik. Jest też rozdarcie w membranie i chociaż dostępne są membrany z rynku wtórnego, często nie pasują one prawidłowo. Suzuki chce blisko 200 dolarów za swój zestaw membrana/suwak, co jest rozbojem. Kupowanie używanego gaźnika na eBayu lub podobnym miejscu to loteria, a większość gaźników będzie kosztować ponad 150 dolarów za kompletny demontaż, który może, ale nie musi działać. Kiedy wydajesz tylko 500 dolarów na ATV, to dużo gotówki za gaźnik, który będzie wymagał przebudowy. Chciałbym, żeby istniało lepsze rozwiązanie od strony trzeciej. Właśnie kupiłem tani chiński gaźnik i odpowiednie dysze Mikuni, aby go dopasować (był wyregulowany do Suzuki 500 cm3) i mam nadzieję, że uda mi się go odpowiednio ustawić. Już wywierciłem trochę mocowanie ssania i mocowanie przepustnicy, aby umożliwić prawidłowe osadzenie linki przepustnicy.
 
#7 ·
Unfortunately, not all OEM carbs are able to be rebuilt. I bought a good looking 1990 suzuki ATV but someone has been in the carb before me and the main jet just spins in the tube. I will have to cut the tube and remove it to get the jet out and that will completely ruin the carb. There's also a tear in the diaphragm and while there are aftermarket diaphragms available, they often don't fit right. Suzuki wants close to $200 for their diaphragm/slide combo which is highway robbery. Buying a used carb off ebay or somewhere similar is a crap shoot and most carbs are going to be north of $150 for a complete take off that may or may not work. When you are only spending $500 on the ATV, that's a lot of cash for a carb that will need rebuilt. I wish there was a higher quality 3rd party solution available. I just bought a cheap chinese knockoff carb and then the correct size mikuni jets to fit it (it was jetted for a 500 cc suzuki), and hope I can get it dialed in correctly. I already drilled out the choke fitting a bit and the throttle boss fitting to allow for the throttle cable to seat correctly.
Powodzenia. Niektórzy członkowie zgłaszają sukces. Inni mają niedowagę odbojów do drzwi, gdy nie mogą doprowadzić ich do prawidłowego działania. Daj nam znać, jak to działa dla Ciebie
 
#9 ·
Zamierzam znowu pracować nad tym quadem w ten weekend. Czy masz jakieś wskazówki lub rady, jak wyjąć dyszę główną, gdy po prostu obraca się w rurce? Chciałbym wyjąć rurkę emulgacyjną, aby ją dokładnie wyczyścić, ale myślę, że będę musiał zniszczyć białą plastikową rurkę, w której znajduje się dysza główna i rurka emulgacyjna. Czy ta biała rurka jest wymienna? Podobnie jak Ty, chciałbym pozostać przy oryginalnym gaźniku i jeszcze nie próbowałem chińskiego.
Jaki to gaźnik? Niektóre mają wpusty, niektóre są utrzymywane przez tarcie.
 
#10 ·
Jaki to gaźnik? Niektóre mają rowki na klucz, niektóre są trzymane przez tarcie.
To jest z 1990 SUZUKI LT-F250T CARBURETOR MODEL L
1990 Suzuki LT-F250T Gaźnik (Model L/M/N/P/R/S/T) | Babbitts Suzuki Parts House

Chciałbym wyjąć części 6, 16 i 17, ale nie mogę, ponieważ dysza główna po prostu obraca się w plastikowej rurce. Mam nieregularne obroty biegu jałowego, które nie są spowodowane wyciekiem powietrza wokół gaźnika, ale bez możliwości fizycznego wyjęcia tych części zastanawiam się, czy niektóre otwory w rurce emulsyjnej lub iglicy rozpylacza, jak to nazywają, część 6, są zatkane i nie rozpylają prawidłowo paliwa/powietrza. Używając czyszczenia ultradźwiękowego, moczyłem i moczyłem, czyściłem i moczyłem gaźnik i upewniłem się, że dysza wolnych obrotów jest czysta i drożna, ale obroty biegu jałowego są nadal nieregularne.