To pytanie jest często zadawane na tym forum. Przeglądając dzisiejsze wątki, natknąłem się na kolejne pytanie związane z gaźnikiem. A najczęstszym pytaniem dotyczącym gaźnika, na które natrafiamy, jest to: „Kupiłem gaźnik zastępczy, ale wciąż nie mogę sprawić, by mój motocykl dobrze działał”. Cóż, odpowiedź tkwi w rodzaju gaźnika, na jaki został on wymieniony. Większość ludzi uważa, że zwykła wymiana gaźników na dowolny zamiennik lub tani chiński odpowiednik będzie działać tak samo dobrze jak gaźnik OEM. W rzeczywistości nie może to być dalsze od prawdy.
Gaźniki OEM/zamienniki/tanie chińskie były gorącym tematem dyskusji na tym forum przez lata. Udowodniono, że gaźniki OEM, zwłaszcza w quadach Suzuki, są właściwym rozwiązaniem. Dzieje się tak dlatego, że gaźniki z rynku wtórnego/tanie chińskie są niezwykle trudne do prawidłowego ustawienia i dlatego powodują więcej problemów, niż są warte. Ale czy gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński może faktycznie działać...? Cóż, tak, ale ich wskaźnik sukcesu jest znikomy. Ale bardzo niewielu ludzi faktycznie ustawia je prawidłowo. Właściwie prawie wszyscy, których spotkałem, nie potrafią ich w ogóle lub tylko częściowo wyregulować.
Dzieje się tak dlatego, że quady Suzuki są znane z tego, że są wybredne, jeśli chodzi o gaźniki. Często nie działają dobrze na niczym innym niż OEM. Dlaczego tak jest, kto wie. Ale gaźniki Minuni są również specyficzne dla każdego modelu Suzuki. Zostały zaprojektowane fabrycznie do pracy z tymi fabrycznymi gaźnikami. I niestety nie wszystkie gaźniki są takie same. Przejścia w gaźniku z rynku wtórnego lub tanim chińskim mogą się nieznacznie różnić, mimo że wizualnie wyglądają tak samo dla oka. Ponadto mogą występować różne drobne rozbieżności między gaźnikami OEM a gaźnikami z rynku wtórnego/chińskimi.
Ostatecznie zawsze najlepiej jest ponownie użyć oryginalnego gaźnika OEM, jeśli to możliwe. Pozwoli to uniknąć bólu głowy związanego z godzinami prób ustawienia go prawidłowo. Nie potrafię powiedzieć, ile razy widziałem niezliczone osoby zmagające się z gaźnikami z rynku wtórnego/tanimi chińskimi. Szczerze mówiąc, nie jest to warte ani wysiłku, ani pogorszenia.
Czy gaźniki z rynku wtórnego lub tanie chińskie mogą w ogóle działać...? Absolutnie, ale być może w przypadku innych marek i modeli quadów, które nie są Suzuki.
Zatem, jeśli to możliwe, używaj gaźnika OEM. Nie wrzucaj go do pudełka, ponieważ jest wybredny, lub po prostu łatwiej jest go wymienić, niż wyczyścić i odbudować. Zaufaj mi, po prostu marnujesz pieniądze i zapraszasz ogromny ból głowy, próbując idealnie go dostroić. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze dokładne wyczyszczenie gaźnika OEM, a następnie odbudowa, jeśli to możliwe, zamiast wymiany.
A najlepszą metodą czyszczenia gaźnika jest czyszczenie ultradźwiękowe. Zatem stosuj tę technikę zawsze, gdy to możliwe, ponieważ czyści najlepiej. Ale dla tych z Was, którzy chcą zająć się czyszczeniem własnego gaźnika, ale nie mają myjki ultradźwiękowej lub nie mają pieniędzy na czyszczenie ultradźwiękowe za granicą. Cóż, istnieje alternatywna metoda wykorzystująca sok z cytryny. Tak, dobrze czytasz, napisałem sok z cytryny. Zamieszczę link na końcu tego posta dla tych z Was, którzy chcą wypróbować ten domowy napar do gaźnika.
Na koniec, odbudowa gaźnika. Na tym etapie wysokiej jakości zestaw do odbudowy gaźnika robi całą różnicę. Nie oszczędzaj więc w tym obszarze. Kupowanie tanich zestawów często powoduje problemy z czasem i albo pozostawia Cię w potrzebie, albo zmusza do częstego wyjmowania gaźnika, aby znaleźć winowajcę. A tego nikt nie chce. Dlatego do zestawów gorąco polecam zestawy gaźników „Shindy”. To lub zestawy odbudowy OEM byłyby również dobrym wyborem. Ostatecznie płacisz trochę więcej, ale jest to tego warte. Dobra stara fraza „dostajesz to, za co płacisz” naprawdę ma tu zastosowanie.
To właśnie należy się spodziewać, używając zamienników w porównaniu z tanimi chińskimi w porównaniu z OEM. Właściwy gaźnik może zrobić całą różnicę. A dla tych z Was, którym udało się uruchomić gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński. Cóż, gratulacje, gratuluję wam. Jesteście w mniejszości, której się to udało. ✌🏼
Gaźniki OEM/zamienniki/tanie chińskie były gorącym tematem dyskusji na tym forum przez lata. Udowodniono, że gaźniki OEM, zwłaszcza w quadach Suzuki, są właściwym rozwiązaniem. Dzieje się tak dlatego, że gaźniki z rynku wtórnego/tanie chińskie są niezwykle trudne do prawidłowego ustawienia i dlatego powodują więcej problemów, niż są warte. Ale czy gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński może faktycznie działać...? Cóż, tak, ale ich wskaźnik sukcesu jest znikomy. Ale bardzo niewielu ludzi faktycznie ustawia je prawidłowo. Właściwie prawie wszyscy, których spotkałem, nie potrafią ich w ogóle lub tylko częściowo wyregulować.
Dzieje się tak dlatego, że quady Suzuki są znane z tego, że są wybredne, jeśli chodzi o gaźniki. Często nie działają dobrze na niczym innym niż OEM. Dlaczego tak jest, kto wie. Ale gaźniki Minuni są również specyficzne dla każdego modelu Suzuki. Zostały zaprojektowane fabrycznie do pracy z tymi fabrycznymi gaźnikami. I niestety nie wszystkie gaźniki są takie same. Przejścia w gaźniku z rynku wtórnego lub tanim chińskim mogą się nieznacznie różnić, mimo że wizualnie wyglądają tak samo dla oka. Ponadto mogą występować różne drobne rozbieżności między gaźnikami OEM a gaźnikami z rynku wtórnego/chińskimi.
Ostatecznie zawsze najlepiej jest ponownie użyć oryginalnego gaźnika OEM, jeśli to możliwe. Pozwoli to uniknąć bólu głowy związanego z godzinami prób ustawienia go prawidłowo. Nie potrafię powiedzieć, ile razy widziałem niezliczone osoby zmagające się z gaźnikami z rynku wtórnego/tanimi chińskimi. Szczerze mówiąc, nie jest to warte ani wysiłku, ani pogorszenia.
Czy gaźniki z rynku wtórnego lub tanie chińskie mogą w ogóle działać...? Absolutnie, ale być może w przypadku innych marek i modeli quadów, które nie są Suzuki.
Zatem, jeśli to możliwe, używaj gaźnika OEM. Nie wrzucaj go do pudełka, ponieważ jest wybredny, lub po prostu łatwiej jest go wymienić, niż wyczyścić i odbudować. Zaufaj mi, po prostu marnujesz pieniądze i zapraszasz ogromny ból głowy, próbując idealnie go dostroić. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze dokładne wyczyszczenie gaźnika OEM, a następnie odbudowa, jeśli to możliwe, zamiast wymiany.
A najlepszą metodą czyszczenia gaźnika jest czyszczenie ultradźwiękowe. Zatem stosuj tę technikę zawsze, gdy to możliwe, ponieważ czyści najlepiej. Ale dla tych z Was, którzy chcą zająć się czyszczeniem własnego gaźnika, ale nie mają myjki ultradźwiękowej lub nie mają pieniędzy na czyszczenie ultradźwiękowe za granicą. Cóż, istnieje alternatywna metoda wykorzystująca sok z cytryny. Tak, dobrze czytasz, napisałem sok z cytryny. Zamieszczę link na końcu tego posta dla tych z Was, którzy chcą wypróbować ten domowy napar do gaźnika.
Na koniec, odbudowa gaźnika. Na tym etapie wysokiej jakości zestaw do odbudowy gaźnika robi całą różnicę. Nie oszczędzaj więc w tym obszarze. Kupowanie tanich zestawów często powoduje problemy z czasem i albo pozostawia Cię w potrzebie, albo zmusza do częstego wyjmowania gaźnika, aby znaleźć winowajcę. A tego nikt nie chce. Dlatego do zestawów gorąco polecam zestawy gaźników „Shindy”. To lub zestawy odbudowy OEM byłyby również dobrym wyborem. Ostatecznie płacisz trochę więcej, ale jest to tego warte. Dobra stara fraza „dostajesz to, za co płacisz” naprawdę ma tu zastosowanie.
To właśnie należy się spodziewać, używając zamienników w porównaniu z tanimi chińskimi w porównaniu z OEM. Właściwy gaźnik może zrobić całą różnicę. A dla tych z Was, którym udało się uruchomić gaźnik z rynku wtórnego lub tani chiński. Cóż, gratulacje, gratuluję wam. Jesteście w mniejszości, której się to udało. ✌🏼